Оформяне на светлината
Интервю с международната дизайнерска сценаКакво вдъхновява дизайнерите на големите марки осветителни тела? Как се стига от една груба идея до готово за пускане на пазара осветително тяло? И какво е мнението им за новите технологии за осветление? Изключително задълбочено запознаване с работата на съвременните дизайнери на осветление.
Gigi Ranica
Knikerboker"Светлините Knikerboker не се създават на бюро, а директно в работилницата", обяснява Gigi Ranica, основател и дизайнер на Knikerboker. Когато дизайнерът има пред себе си ламарина и чук, той става личен. С усърден ръчен труд се създава ново осветително тяло - истински уникат!
"Основната задача при проектирането на моите светлини е емоцията, която те трябва да предадат." - Gigi Ranica_
Gi.Gi
Произведено в ИталияHué
покрити със златни листовеCrash
Ръчно завършена стоманаNicolas Terzani
TerzaniНикога не е планирал, че един ден сам ще работи като дизайнер. Управлението всъщност беше неговата цел. Сега Nicolas Terzani изпълнява и двете роли като управляващ директор и дизайнер на Terzani и съчетава традиционното италианско майсторство с модерните технологии за осветление.
"Просто изпробвах няколко от идеите си и те се оказаха успешни, затова продължих." - Nicolas Terzani_
Soscik
Шедьовър на технологията за преплитанеFrancesco Librizzi
Fontana ArteВдъхновен от важни дизайнери като Джото Понти и Ахил Кастильони, той иска да стане дизайнер още когато е много млад. Техническата страна на неговите обекти винаги върви ръка за ръка с впечатлението, което клиентите трябва да имат за осветителното тяло - а то трябва да бъде любов.
"Мисля, че всеки дизайнер е мотивиран от известна неудовлетвореност." - Francesco Librizzi_
Setareh
с филигранна клетка в златист цвятFrancisco Gomez Paz
LuceplanЛюбопитството го кара да разширява границите като дизайнер. Роденият в Аржентина дизайнер Франсиско Гомес Паз е отговорен за тези истински произведения на осветителното изкуство. В работата си той приветства техническите нововъведения и не ги осъжда, тъй като те му помагат постоянно да преосмисля всичко и да прави осветителните тела все по-ефективни и уникални.
"Бях дете, изпълнено с любопитство. Откакто се помня, с ентусиазъм унищожавам играчките си и създавам нови." - Francisco Gomez Paz_
Hope
от лещите на ФренелMesh
Контролира се чрез приложениеBulbullia
Може да се свързва според нуждитеDiego Sferrazza
LuceplanНай-важното за дизайнера на даден обект на дизайна е да вземе предвид нуждите на тези, които ще използват обекта. Но тъй като нуждите постоянно се променят, той проектира персонализирани, почти интерактивни продукти.
"Започнах от необходимостта да превърна мислите си в предмети, като съчетах италианското ноу-хау на компаниите по отношение на производството с идеите на дизайнера." - Diego Sferrazza_
Farel
Изработен от звукопоглъщащ материалDavid Dolcini
LuceplanСпоред Давид Долчини перфектното осветително тяло се създава, когато всички компоненти са в баланс: перфектни пропорции, привлекателен дизайн, изключителна функционалност и, разбира се, правилната цена.
"Колкото повече научавате, толкова повече възможности имате да се вдъхновявате." - David Dolcini_
Lita
с естетическа дървесина от ясенMosru Mohiuddin
EscaleТъй като е бивш дизайнер на бижута, неговите светлини също са истински бижута. В продължение на десетилетия дизайнерът Мосру Мохиуддин, който се влияе в еднаква степен от математиката, геометрията и природата, проектира осветителни тела за германския производител на осветителни тела Escale.
Аз съм като писател, който е написал книга. Тогава си мисля: откъде мога да взема следващата идея? Идва неочаквано като любовта: нещо ви очарова и тогава започва." - Mosru Mohiuddin_
Zen
Директно-непосредствено разпределение на светлинатаSpace
златен листSilk
Яркост 4 400 луменаEnrico Maria Masiero
MasieroЕнрико Мария Масиеро знае, че възможността да внесете в дома си някое от изящните осветителни тела на Masiero е повод за гордост. Синът на основателите на компанията Masiero Паоло и Марилена Масиеро продължава семейната традиция да интерпретира традициите на Венеция.
"Искаме да направим класическия продукт малко по-модерен, а модерния продукт - малко по-класически." - Enrico Maria Masiero_